Zoeken

Het aanvragen van een evenementenvergunning, vereenvoudigd

Hardlopers publiek Kindjes op een markt hardlopen

Voor Gebruikers »

Keurmerk »

Proces en werking

De EvenementAssistent is het communicatiemiddel tussen de gemeente en de aanvrager van een evenement. De aanvrager komt via de gemeentelijke website in het organisatordeel van de EvenementAssistent terecht. Zodra de aanvraag is ingediend, ontvangt de gemeente, in haar eigen deel van de EvenementAssistent, een signalering en kan vanaf dat moment de aanvraag in behandeling nemen. De EvenementAssistent is een volledig digitaal proces.

De volgende vergunningen en meldingen zijn in één keer aan te vragen (ook bij meerdere bevoegde gezagen gelijktijdig):

  • Melding van een klein evenement / buurt BBQ.
  • Evenementenvergunning / vooraankondiging.
  • Ontheffing drank- en horecawet.
  • Constructies en voorwerpen plaatsen.
  • Ontheffing voor het plaatsen van voorwerpen op de weg.
  • Ontheffing gebruik van de weg en/of wedstrijd met voertuigen.
  • Gebruiksvergunning of melding voor tijdelijk gebruik gebouw.

De EvenementAssistent staat garant voor een transparant proces door:

  • Aanvraagmodule met risicoscan
  • Regelhulp, alle wettelijke en plaatselijke regelingen zijn opgenomen
  • Dossier, aanvragen kunnen worden hergebruikt.
  • Standaardsjablonen voor bijlagen
  • Kalender, alle ingevoerde evenementen zijn opgenomen. Handig en inzichtelijk voor politie en veiligheidsregio’s
  • Behandelmodule, de gemeenschappelijke module waar informatie over het betreffende evenement kan worden uitgewisseld.

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van verschillende evenementen. Meld u dan nu aan voor onze nieuwsbrief!

EvenementAssistent is een initiatief en samenwerkingsverband van ondernemers en overheden. Betrokken actieve organisaties:

Opdrachtgever is het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.